Posted inUncategorized

Reuters helped overthrow Egyptian democracy

Reuters served as a channel for the UK Foreign Office to covertly fund an Egyptian outlet that clamored for the overthrow of the country’s first democratically elected leader, leaked documents show.

This July 3 marks the 10th anniversary of Egyptian army chief General Abdel Fattah Sisi’s violent seizure of power in Cairo. The first democratically elected leader in 5000 years of Egyptian history, Mohamed Morsi, was swept from office, his supporters were massacred by the hundreds, and he ultimately died in prison. With US and UK support, Sisi quickly reversed any tentative democratic gains made during the country’s brief, difficult transition from the rule of longtime Western-backed autocrat Hosni Mubarak.

In the decade since Sisi’s coup, his government has systematically crushed opposition to his rule. Political parties and critical media have been banned en masse,

— source | Kit Klarenberg | Jul 5, 2023

Nullius in verba